fbpx

Over Susan

It always seems
impossible
until it’s done.

“Wat wil jij, Susan?” Het werd me gevraagd toen ik nog in loondienst werkte. Voor ik het wist, zat ik in Barcelona, om onderzoek te doen naar de haalbaarheid van een nieuwe dienst. Dat gebeurt er dus als je me mijn ding laat doen.

Ik zoek niet alleen naar kansen, maar grijp ze ook. En ik wil anderen daar ook mee helpen. In september 2000 werd Marketthings een feit. Ik wilde de kennis en ervaring uit mijn vak combineren met ondernemen. Ik had het nog nooit gedaan, dus ik dacht dat ik het wel kon. Aldus Pippi Langkous.

Alle clichés zijn waar

Vallen, opstaan, neus stoten, risico’s lopen, verliezen en weer opstaan. Met energie en fun. Blije klanten: dat was wat ik wilde voor mijzelf én voor mijn klanten.

De wereld van marketing staat niet stil, en ik zelf ook niet. Ik vloog naar Nigeria en vond daar mijn bedrijf opnieuw uit. Met marketingconcepten in entertainment, marketingadvies in zakelijke dienstverlening en retail.

Klanten zijn net mensen

Handelen vanuit het klantperspectief. Het wordt vaak gezegd, maar het daadwerkelijk doen, is iets anders. Voor mij is het echter een tweede natuur, een gewoonte. Ik kan simpelweg niet anders. Want klanten zijn immers ook net mensen. En samen maken we het verschil.

En die aanpak werkt. Als mede-ondernemer weet ik waar de valkuilen voor je liggen en help ik je die te ontwijken. Opdrachtgevers zeggen wel eens: kunnen we je klonen? Dat kan nog niet, en moet je ook niet willen … ;-).

Waar ben ik aan begonnen? 

Juist jezelf die vraag stellen, is een kracht: dat betekent dat je tenminste begonnen bent, actie onderneemt.

Ik zoek niet alleen naar kansen, maar grijp ze ook.

Niets is mooier dan de adrenalinerush die ik kreeg van die zaal vol Nigeriaanse directeuren die een fantastische workshop krijgen. Van achterin de zaal staan en blije klanten zien, helemaal in hun element. Of langs dat billboard rijden dat ik wist te regelen langs de drukste weg van Lagos.

Op al deze plaatsen werken, heeft me gedwongen om nog meer te denken in oplossingen en vanuit een ander perspectief naar uitdagingen te kijken. Wil je dat ik een blik werp op de jouwe?

Ontvang het gratis Magazine Susan,
vol met realisatiekracht!

Daarnaast ontvang je elke maand resultaatgerichte marketingtips.