fbpx

Wat gaat er mis? Waarom levert het niet op wat ik dacht?

Afgelopen week kwam ik in gesprek met een doorgewinterde ondernemer die graag van zijn offlinewereld wilde overstappen naar online wereld. Enorm enthousiast over zijn eigen producten en ook al door de jaren heen een mooi trackrecord opgebouwd. Alleen vooral gericht op offline verkopen. Het werd tijd om dat aan te pakken. Afgelopen jaren al drie keer geld uitgegeven aan nieuwe websites en webshop. Was daar nu wel klaar mee, aldus deze ondernemer. En dat snap ik. Super frustrerend wanneer je geld uitgeeft en het leidt niet tot het gewenste resultaat. De hamvraag hier is: hoe komt dat dan en hoe lossen we dat op?

Er zijn verschillende oplossingen voor deze vragen. Die ook onderdeel zijn bij Marketingaanpak in 1 dag.

Hoe het komt?

  • Geen duidelijk doelstelling geformuleerd voor zijn business
  • Geen duidelijk afgeleide doelstelling voor zijn website. Wat wilde hij daarmee bereiken? Het bleef hier mee hangen op “leuk voor erbij”.
  • En hierdoor geen duidelijke input voor de webbouwer. Een site kan dan wel mooi worden, maar wil nog niet zeggen dat de site gaat doen wat jij voor ogen hebt.

Hoe lossen we dat op?

  • Door eerste maar eens vast te stellen wat hij met deze online business zou willen bereiken. En “ik weet het niet” is geen antwoord…;-).
  • En voor wie? Wie is zijn klant? Hoe groot is die markt?
  • Zodat we vervolgens kunnen vaststellen wat haalbaar is in tijd en budget.

Pas dan kan ik beginnen met het opstellen van een marketingplan en samen zorgen dat met de juiste begeleiding & advies, aansturing team en planning we over 12 maanden kunnen zeggen: YES…we hebben juiste resultaat!

#onlinemarketing #ondernemer #consistent #consequent #steljemarketingvraag.

Mogelijk vind je dit ook intressant

Hoe doe jij dat dan? Deel 2

In het proces “terug naar de tekentafel”. Waar ik ook opnieuw mocht nadenken “wie is mijn ideale klant” en “hoe kan ik die bereiken” heb ...
Lees verder

Klanten vinden en binden

Hoe maak ik een marketing-communicatie actieplan? Uiteraard maak je gebruik van de acties die het beste passen bij jou, jouw bedrijf en jouw kernwaarden. Om ...
Lees verder

Verhalen verzamelen

Verhalen verzamelen Storytelling is hot. Een verhaal vertellen om klanten aan je te binden, je positie te verstevigen, de continuïteit van je bedrijf veilig te ...
Lees verder