In het proces “terug naar de tekentafel”. Waar ik ook opnieuw mocht nadenken “wie is mijn ideale klant” en “hoe kan ik die bereiken” heb ik weer een aantal stappen gezet.
Uiteraard gaat alles gewoon door tijdens de aanpassingen die ik aan het doen ben. Zodra het klopt met de uitdagingen en problemen die mijn klanten hebben wordt het gepubliceerd of besproken. Op deze manier werk ik dus structureel “AAN” mijn bedrijf.
Vandaag is dat het complete proces uitwerken op papier waar ik welke content beschikbaar wil hebben op mijn website en hoe dat aan de achterkant op de juiste manier technisch aan elkaar gekoppeld moet worden. Dit om het zo makkelijk mogelijk te maken met mij in contact te komen, kennis te delen met mijn klanten en potentiele klanten. Alles vanuit klantperspectief.
En ik weet dat de eerste opzet niet compleet zal zijn, maar wel een hele goede basis is om alles te aanpassen. Als dat gedaan is ga ik met een expert aan tafel. Want schoenmaker blijf bij je leest, techniek is niet mijn sterkste kant. Houd me soms ook tegen om iets te doen. Dus nu ik weet wat ik wil, weet wat er precies kan is het ook geen probleem om dat uit te besteden. Ik merkte meteen dat ik meer energie kreeg om te doen waar ik wel goed in ben. Namelijk op een creatieve wijze marketingvragen van ondernemers oplossen en zorgen voor het gewenste resultaat. Soms is dat een ochtend met mijn klant in gesprek en soms is dat een mooi traject van een aantal maanden waarbij ik naast heb sta en help bij het verbeteren van zijn marketingaanpak. Samen met hem en zijn team of medewerker. Zodat ze het uiteindelijke zelf in de vingers krijgen. Heerlijk is dat moment.
Wil je mijn proces volgen? Klik Hier
Of heb je direct een marketing vraag? Stel hem dan meteen hier.