fbpx

Hoe doe jij dat dan? Deel 1

Hoe doe ik wat dan? Deze vraag kwam van collega ondernemer die ik sprak. De context was hoe het met Marketthings ging, klanten, opdrachten, netwerken en alle andere zaken die bij het hebben van een eigen bedrijf komen kijken. Ik vertelde hem dat ik sinds eind februari 2020, pre-corona nog net, begonnen ben om mijn business opnieuw onder de loep te nemen. Terug naar de tekentafel en opnieuw aanvliegen vanuit de “hoe klanten nu denken, doen, welke problemen ze hebben, verlangens” etc. Zorgen dat mijn kennis en ervaring op de juiste manier bij de juiste klanten komt. En bij voorkeur straks ook deels online beschikbaar.

Wie had kunnen bedenken dat dat nu meer dan nodig is in deze tijd. Het kijken naar je bedrijf, er AAN werken. En de diepte in over Wie is nu werkelijk jouw klant? En hoe wil en kan ik die het beste bereiken en helpen. Want dat is wat er natuurlijk wel meteen uit kwam: Ik wil graag ondernemers helpen hun marketingactiviteiten naar het volgende niveau te brengen. Mijn ideale opdrachten in de afgelopen 20 jaar waren ook die opdrachten en projecten waarbij ik samen met hen het gewenste resultaat op marketinggebied heb bereikt. Van 6 miljoen klanten die tevreden een nieuw aanbod kregen, tot oplossingen voor beter contact met klanten.

Dus hoe dan? Gewoon net als ik voor mijn klanten aan de slag ga. Terug naar de basis. Om vandaar uit weer op te bouwen. Ik heb ook een businesscoach in de arm genomen. Want alleen is alleen. En met twee weet je meer. En houd je richting vast.Dat brengt mij ook weer bij structureel plannen van jaardoelen, maandoelen, weekdoelen. Zowel financieel als voor mijn eigen marketing & communicatie. Maar ook tot het volgen van een nieuwe workshop om zelf podcasts te gaan produceren en verspreiden. Ligt enorm buiten mijn comfortzone, maar dat had ik weer even nodig.

Dus hoe dan? Deel je vragen met iemand. Vraag om hulp. Huur expertise in. Het brengt je iedere dag weer verder en maakt je werk veel leuker. En zo ziet jouw klant ook dat jij blijft ontwikkelen. #ondernemer #MKB #consistent #consequent #steljemarketinvraag #marketingcoach

Mogelijk vind je dit ook intressant

Verhalen verzamelen

Verhalen verzamelen Storytelling is hot. Een verhaal vertellen om klanten aan je te binden, je positie te verstevigen, de continuïteit van je bedrijf veilig te
Lees verder

Aandacht is het nieuwe geld

Nu je echt weet wie je klanten zijn, wat ze ooit gekocht hebben, hoe “blij” ze met je zijn, welke problemen zij hebben of wat
Lees verder

Netwerken, hoe doe ik dat NU?

Nu ik een aantal onderdelen van mijn bedrijf echt structureel anders ga doen, betekent dat ook dat ik nieuwe experts wil ontmoeten. Enerzijds natuurlijk om
Lees verder