fbpx

Hoe doe jij dat dan? Deel 1

Hoe doe ik wat dan? Deze vraag kwam van collega ondernemer die ik sprak. De context was hoe het met Marketthings ging, klanten, opdrachten, netwerken en alle andere zaken die bij het hebben van een eigen bedrijf komen kijken. Ik vertelde hem dat ik sinds eind februari 2020, pre-corona nog net, begonnen ben om mijn business opnieuw onder de loep te nemen. Terug naar de tekentafel en opnieuw aanvliegen vanuit de “hoe klanten nu denken, doen, welke problemen ze hebben, verlangens” etc. Zorgen dat mijn kennis en ervaring op de juiste manier bij de juiste klanten komt. En bij voorkeur straks ook deels online beschikbaar.

Wie had kunnen bedenken dat dat nu meer dan nodig is in deze tijd. Het kijken naar je bedrijf, er AAN werken. En de diepte in over Wie is nu werkelijk jouw klant? En hoe wil en kan ik die het beste bereiken en helpen. Want dat is wat er natuurlijk wel meteen uit kwam: Ik wil graag ondernemers helpen hun marketingactiviteiten naar het volgende niveau te brengen. Mijn ideale opdrachten in de afgelopen 20 jaar waren ook die opdrachten en projecten waarbij ik samen met hen het gewenste resultaat op marketinggebied heb bereikt. Van 6 miljoen klanten die tevreden een nieuw aanbod kregen, tot oplossingen voor beter contact met klanten.

Dus hoe dan? Gewoon net als ik voor mijn klanten aan de slag ga. Terug naar de basis. Om vandaar uit weer op te bouwen. Ik heb ook een businesscoach in de arm genomen. Want alleen is alleen. En met twee weet je meer. En houd je richting vast.Dat brengt mij ook weer bij structureel plannen van jaardoelen, maandoelen, weekdoelen. Zowel financieel als voor mijn eigen marketing & communicatie. Maar ook tot het volgen van een nieuwe workshop om zelf podcasts te gaan produceren en verspreiden. Ligt enorm buiten mijn comfortzone, maar dat had ik weer even nodig.

Dus hoe dan? Deel je vragen met iemand. Vraag om hulp. Huur expertise in. Het brengt je iedere dag weer verder en maakt je werk veel leuker. En zo ziet jouw klant ook dat jij blijft ontwikkelen. #ondernemer #MKB #consistent #consequent #steljemarketinvraag #marketingcoach

Share on facebook
Share on linkedin

Mogelijk vind je dit ook intressant

Hoe doe jij dat dan? Deel 4

In mijn eigen proces van “terug naar de teken tafel” vertelde ik de vorige keer al dat een keuze maken een van de belangrijkste factoren …

Lees verder

Marketing voor zakelijke dienstverleners. Expert status.

Marketing bestaat uit veel verschillende onderwerpen. Veel daarvan zijn niet eens direct zichtbaar voor jouw klanten, maar door de juiste afstemming zullen ze dat wel …

Lees verder

Wel of geen nieuwe naam na een doorstart?

Deze vraag kreeg ik afgelopen week binnen. Corona sloeg toe en dat betekende voor dit bedrijf dat zij helaas een faillissement moesten aanvragen voor één …

Lees verder