fbpx

“Ik doe maar wat” of toch niet?

Denk jij dat ook weleens? Of heb je helemaal niets met die uitspraak. Dan kan je stoppen met lezen. Komt deze zin ook wel eens in je op, dan zou ik even verder lezen. In mijn proces van “terug naar de tekentafel” kwam deze zin regelmatig terug. Vooral wanneer ik bezig was met een goed overzicht te krijgen van mijn ongestructureerde opdrachten en die te vertalen naar structurele oplossingen. Want wanneer ik begon aan een opdracht of marketing vraag die mijn klant had, ging ik uiteindelijk vaak met een andere vraag aan de slag. Want na een intake en eerste meeting met team bleek vaak dat er eerst andere onderwerpen op de rit moesten, voordat we konden starten met de eerst gestelde vraag.

Om je een voorbeeld te geven: Onze website moet anders? Kan jij adviseren en regelen? Ja, dat kan ik regelen en zorgen voor het gewenste resultaat. Alleen heb ik voor ik begin toch nog een aantal vragen die eerst beantwoord moeten worden. Vragen die de start zijn van mijn aanpak zowel Marketing aanpak in 1 dag of als Marketingcoach. Niet altijd leuk en ik kan je zeggen dat ondernemers het liefst willen dat het gewoon morgen klaar is. Maar daar waar ik even samen met team en de ondernemer toch op deze wijze begin leidt het altijd tot betere resultaten.

Om op de quote “Ik doe maar wat” terug te komen. Die heb ik uit mijn vocabulaire geschrapt. Ik doe niet zomaar iets maar wend mijn 20 jaar ervaring aan om te komen tot de juiste oplossing voor een ondernemer. Dat betekent soms even een stap terug om vervolgens vaart te kunnen maken. En gesturctureerd langs de onderdelen van een marketingplan te lopen. Zonder daar ellenlange verhalen bij te schrijven, een ondernemer weet vaak heel goed welke richting hij in wil. Het helpt alleen goed om het pad er naar toe scherp te krijgen. In het proces waar ik zelf midden in zit geldt dat ook. Wie kan ik nu helpen met zijn marketingvraag, hoe doe ik dat, hoe bied ik dat structureel aan? Die heb ik eerst opnieuw aangepakt om vervolgens dit verder uit te werken in mijn eigen onlinemarketing aanpak. En wat blijkt; scherpere omschrijving,  zorgt voor meer reacties en contact met mijn klanten en potentiële klanten.

Wil jij dat ook? Klik hier en stel je vraag.

Share on facebook
Share on linkedin

Mogelijk vind je dit ook intressant

Zie je kansen

De WACHTVERZACHTER van Picnic is een geweldig voorbeeld hoe het ook kan. Natuurlijk hebben ze met de wachtlijst bij opstarten in nieuwe regio een goed …

Lees verder

Hoe doe jij dat dan? Deel 4

In mijn eigen proces van “terug naar de teken tafel” vertelde ik de vorige keer al dat een keuze maken een van de belangrijkste factoren …

Lees verder

Waarom focus op behoud van klanten? #1

“ it takes months to find a customer and only a seconds to lose one” Als ondernemer kan je maar een keer die euro uitgeven. …

Lees verder