fbpx

Marketing voor zakelijke dienstverleners. Expert status.

Marketing bestaat uit veel verschillende onderwerpen. Veel daarvan zijn niet eens direct zichtbaar voor jouw klanten, maar door de juiste afstemming zullen ze dat wel ervaren.

Voor zakelijke dienstverleners is er naast het juiste aanbod met de goede prijs nog een belangrijke factor. En dat is jouw expertise. Jouw expertise maakt het makkelijker voor iemand die op zoek is om voor je te kiezen.

Maar hoe bouw je dat nu op? Zonder volledig te zijn hier een aantal tips om je vast vooruit te helpen.

  1. Deel je kennis. Door op vaste momenten op vaste plaatsen (daar waar jouw klanten zich oriënteren) jouw kennis over een specifiek onderwerp te delen. Door een keuze te maken in onderwerpen die belangrijk zijn voor jouw klanten.
  2. Geef inzicht in de ervaring die je hebt. Dit kan door het delen van aanbevelingen, juiste cases op je LinkedIn profiel, spreken bij business netwerken
  3. Deel het resultaat dat je hebt behaald in plaats van alleen maar wat je doet. Op die manier wordt het onzichtbare van dienstverlening zichtbaar.

Dit gaat niet van vandaag op morgen. Dat zou fijn zijn als ik die formule zo aan je kon geven. Begin eens met de uitdagingen die bij jouw klanten leven, de verlangens die zij hebben zorgen dat je met de juiste onderwerpen, ervaringen en resultaten dat deelt via de juiste kanalen. En maak dan voor een plan hoe je dit wilt delen. Een eenduidige consistente aanpak is belangrijk. En houd het vol.

Veel ondernemers starten enthousiast, maar juist zij die het volhouden maken het verschil.

Succes!

Mogelijk vind je dit ook intressant

Netwerken, hoe doe ik dat NU?

Nu ik een aantal onderdelen van mijn bedrijf echt structureel anders ga doen, betekent dat ook dat ik nieuwe experts wil ontmoeten. Enerzijds natuurlijk om
Lees verder

Zie je kansen

De WACHTVERZACHTER van Picnic is een geweldig voorbeeld hoe het ook kan. Natuurlijk hebben ze met de wachtlijst bij opstarten in nieuwe regio een goed
Lees verder

Klantenpiramide: Hoe werkt het?

Hoe werkt het dan precies die klantenpyramide. Zonder dat je het hele boek hoeft door te nemen lees je hier de praktsiche aanpak voor jou. 
Lees verder