fbpx

Marketing voor zakelijke dienstverleners. Expert status.

Marketing bestaat uit veel verschillende onderwerpen. Veel daarvan zijn niet eens direct zichtbaar voor jouw klanten, maar door de juiste afstemming zullen ze dat wel ervaren.

Voor zakelijke dienstverleners is er naast het juiste aanbod met de goede prijs nog een belangrijke factor. En dat is jouw expertise. Jouw expertise maakt het makkelijker voor iemand die op zoek is om voor je te kiezen.

Maar hoe bouw je dat nu op? Zonder volledig te zijn hier een aantal tips om je vast vooruit te helpen.

  1. Deel je kennis. Door op vaste momenten op vaste plaatsen (daar waar jouw klanten zich oriënteren) jouw kennis over een specifiek onderwerp te delen. Door een keuze te maken in onderwerpen die belangrijk zijn voor jouw klanten.
  2. Geef inzicht in de ervaring die je hebt. Dit kan door het delen van aanbevelingen, juiste cases op je LinkedIn profiel, spreken bij business netwerken
  3. Deel het resultaat dat je hebt behaald in plaats van alleen maar wat je doet. Op die manier wordt het onzichtbare van dienstverlening zichtbaar.

Dit gaat niet van vandaag op morgen. Dat zou fijn zijn als ik die formule zo aan je kon geven. Begin eens met de uitdagingen die bij jouw klanten leven, de verlangens die zij hebben zorgen dat je met de juiste onderwerpen, ervaringen en resultaten dat deelt via de juiste kanalen. En maak dan voor een plan hoe je dit wilt delen. Een eenduidige consistente aanpak is belangrijk. En houd het vol.

Veel ondernemers starten enthousiast, maar juist zij die het volhouden maken het verschil.

Succes!

Mogelijk vind je dit ook intressant

Hoe doe jij dat dan? Deel 3

Vanochtend tijdens mijn rondje Den Bosch luisterde ik naar Dé Klantenpodcast van Jos Burgers en Danielle de Jonge. Dat doe ik wel vaker tijdens mijn
Lees verder

TIPS voor Ondernemers in Zakelijke Dienstverlening

Als MKB-ondernemer in zakelijke dienstverlening draait het vaak om keuzes maken. Je hebt wellicht geen mega-budget. Je wil je budget dan ook zo goed mogelijk
Lees verder
marketing voor adviseurs

Marketing voor zakelijke dienstverleners. Op naar 2021!

Vaak krijgen ondernemers binnen zakelijke diensteverlening “jeuk” van plannen en plannen maken. Het liefst gaan ze meteen in de “doen”-stand voor een zo snel mogelijk
Lees verder