fbpx

Marketing voor zakelijke dienstverleners. Expert status.

Marketing bestaat uit veel verschillende onderwerpen. Veel daarvan zijn niet eens direct zichtbaar voor jouw klanten, maar door de juiste afstemming zullen ze dat wel ervaren.

Voor zakelijke dienstverleners is er naast het juiste aanbod met de goede prijs nog een belangrijke factor. En dat is jouw expertise. Jouw expertise maakt het makkelijker voor iemand die op zoek is om voor je te kiezen.

Maar hoe bouw je dat nu op? Zonder volledig te zijn hier een aantal tips om je vast vooruit te helpen.

  1. Deel je kennis. Door op vaste momenten op vaste plaatsen (daar waar jouw klanten zich oriënteren) jouw kennis over een specifiek onderwerp te delen. Door een keuze te maken in onderwerpen die belangrijk zijn voor jouw klanten.
  2. Geef inzicht in de ervaring die je hebt. Dit kan door het delen van aanbevelingen, juiste cases op je LinkedIn profiel, spreken bij business netwerken
  3. Deel het resultaat dat je hebt behaald in plaats van alleen maar wat je doet. Op die manier wordt het onzichtbare van dienstverlening zichtbaar.

Dit gaat niet van vandaag op morgen. Dat zou fijn zijn als ik die formule zo aan je kon geven. Begin eens met de uitdagingen die bij jouw klanten leven, de verlangens die zij hebben zorgen dat je met de juiste onderwerpen, ervaringen en resultaten dat deelt via de juiste kanalen. En maak dan voor een plan hoe je dit wilt delen. Een eenduidige consistente aanpak is belangrijk. En houd het vol.

Veel ondernemers starten enthousiast, maar juist zij die het volhouden maken het verschil.

Succes!

Share on facebook
Share on linkedin

Mogelijk vind je dit ook intressant

Hoe doe jij dat dan? Deel 3

Vanochtend tijdens mijn rondje Den Bosch luisterde ik naar Dé Klantenpodcast van Jos Burgers en Danielle de Jonge. Dat doe ik wel vaker tijdens mijn …

Lees verder

Wat gaat er mis? Waarom levert het niet op wat ik dacht?

Afgelopen week kwam ik in gesprek met een doorgewinterde ondernemer die graag van zijn offlinewereld wilde overstappen naar online wereld. Enorm enthousiast over zijn eigen …

Lees verder

Tijd levert op

Ondertussen leven we al ruim 2 maanden in een “nieuwe wereld”. En zien we nu dat voor delen van het bedrijfsleven er weer deuren open …

Lees verder
Whitepaper “Blije klanten, meer omzet”

5 stappen die leiden tot behoud en groei van jouw omzet. Download de whitepaper.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang Magazine Susan!

Ontvang het gratis Magazine Susan, vol met realisatiekracht!