fbpx

Ondertussen leven we al ruim 2 maanden in een “nieuwe wereld”. En zien we nu dat voor delen van het bedrijfsleven er weer deuren open kunnen. Nog wel op een kier soms, maar toch. Veel nieuwe manieren van werken zoals: terrassen de lucht in, reserveren vooraf bij pretparken, kledingzaken die aan huis komen met hun maatpakken, appeltaart die door de brievenbus past. Allemaal voorbeelden van denken in oplossingen. En te kijken naar wat kan er wel. Een houding en invalshoek die ik zelf ook bezit.

Al voordat de wereld “dicht” ging, was ik begonnen met te kijken naar mijn eigen bedrijf, mijn klanten en welke klanten ik graag zou willen. En hoe kan ik advies en ongestructureerde opdrachten toch structureren. En hoe kan ik mijn kennis en ervaring ook online aanbieden, en wat wil ik daar dan mee bereiken? Het was even een gevoel van “bij de loodgieter lekt ook altijd de kraan”. Want het zijn veel dezelfde vragen waar mijn klanten voor bij mij komen en die los ik op, zorg ik voor een aanpak en uiteindelijk resultaat. Voor mijzelf is dat een ander verhaal. Hoewel, gewoon een kwestie van beginnen. Vooraan. Doen, proberen, testen, bespreken met collega-ondernemers en kijken wat het beste werkt. Leuk om weer onderzoek te doen naar “ideale klant”, om te zorgen dat ik de taal van nu weer kan gebruiken in mijn communicatie. En te horen welke vragen er leven.

En wat ook fijn is dat ik “gedwongen” wordt zelf nog duidelijker te worden in wat ik oplos voor mijn klanten. Juist omdat ik me nu dagelijks verdiep in hun problemen, vragen en verlangens waar zij mee te maken hebben. En zij zijn veelal net als ik ondernemers in de zakelijke dienstverlening. Goed in hun vak maar veelal geen tijd om “aan” hun marketing te werken. Dat is dan weer mijn vak. En deel ik graag mijn kennis en ervaring om hen op dat vlak naar het volgende niveau te helpen.

Meer weten en zien hoe dat verder gaat? Schrijf je even in. Krijg je een updates, echt niet te veel. En ook alle tips die ik geef.

Mogelijk vind je dit ook intressant

Een marketingplan? Is dat nodig?

Vaak krijgen ondernemers “jeuk” van plannen en plannen maken. En willen ze liefst meteen in de “doen”-stand met zo snel mogelijk resultaat. Ik begrijp dat ...
Lees verder

Klantenpiramide: Hoe werkt het?

Hoe werkt het dan precies die klantenpyramide. Zonder dat je het hele boek hoeft door te nemen lees je hier de praktsiche aanpak voor jou.  ...
Lees verder

Hoe doe jij dat dan? Deel 2

In het proces “terug naar de tekentafel”. Waar ik ook opnieuw mocht nadenken “wie is mijn ideale klant” en “hoe kan ik die bereiken” heb ...
Lees verder