fbpx

Blog

Hoe zet je marketing effectief in
om je bedrijf te laten groeien?

Op welke marketingtrends moet je wel meteen springen, en over welke kun je gerust heenstappen? Lees het in mijn blogs.

Geen tips en artikelen missen?
Volg me op Social Media.
2020 Een marketingplan. Is het nodig_15

Een marketingplan? Is dat nodig?

Vaak krijgen ondernemers “jeuk” van plannen en plannen maken. En willen ze liefst meteen in de “doen”-stand met zo snel mogelijk resultaat. Ik begrijp dat als geen ander. Zelf wil ik dat ook. Alleen werkt het niet zo. Om te versnellen is het goed even stil te staan en de …

Lees verder
2020 Aandacht is het nieuwe goud_14

Aandacht is het nieuwe geld

Nu je echt weet wie je klanten zijn, wat ze ooit gekocht hebben, hoe “blij” ze met je zijn, welke problemen zij hebben of wat ...
Lees verder
2020 Focus op behoud klant_13

Waarom focus op behoud van klanten? #1

“ it takes months to find a customer and only a seconds to lose one” Als ondernemer kan je maar een keer die euro uitgeven. ...
Lees verder
2020 hoe doe jij dat dan? 2_12

Hoe doe jij dat dan? Deel 2

In het proces “terug naar de tekentafel”. Waar ik ook opnieuw mocht nadenken “wie is mijn ideale klant” en “hoe kan ik die bereiken” heb ...
Lees verder
2020 Ik doe maar wat_11

“Ik doe maar wat” of toch niet?

Denk jij dat ook weleens? Of heb je helemaal niets met die uitspraak. Dan kan je stoppen met lezen. Komt deze zin ook wel eens ...
Lees verder
2020 wat gaat er mis_10

Wat gaat er mis? Waarom levert het niet op wat ik dacht?

Afgelopen week kwam ik in gesprek met een doorgewinterde ondernemer die graag van zijn offlinewereld wilde overstappen naar online wereld. Enorm enthousiast over zijn eigen ...
Lees verder
2020 Hoe doe jij dat dan? 1_09

Hoe doe jij dat dan? Deel 1

Hoe doe ik wat dan? Deze vraag kwam van collega ondernemer die ik sprak. De context was hoe het met Marketthings ging, klanten, opdrachten, netwerken ...
Lees verder
2020 Netwerken hoe doe je dat nu?_08

Netwerken, hoe doe ik dat NU?

Nu ik een aantal onderdelen van mijn bedrijf echt structureel anders ga doen, betekent dat ook dat ik nieuwe experts wil ontmoeten. Enerzijds natuurlijk om ...
Lees verder
2020 Tijd levert op_07

Tijd levert op

Ondertussen leven we al ruim 2 maanden in een “nieuwe wereld”. En zien we nu dat voor delen van het bedrijfsleven er weer deuren open ...
Lees verder
2020 Wel of geen nieuwe naam_06

Wel of geen nieuwe naam na een doorstart?

Deze vraag kreeg ik afgelopen week binnen. Corona sloeg toe en dat betekende voor dit bedrijf dat zij helaas een faillissement moesten aanvragen voor één ...
Lees verder
2020 Zie je kansen_05

Zie je kansen

De WACHTVERZACHTER van Picnic is een geweldig voorbeeld hoe het ook kan. Natuurlijk hebben ze met de wachtlijst bij opstarten in nieuwe regio een goed ...
Lees verder