fbpx

Hoe doe jij dat dan? Deel 3

Vanochtend tijdens mijn rondje Den Bosch luisterde ik naar Dé Klantenpodcast van Jos Burgers en Danielle de Jonge. Dat doe ik wel vaker tijdens mijn wandelroutes. Werkt goed voor mij qua luisteren en buiten zijn. Los van het feit dat zij mij ook inspireerde om zelf podcasts te gaan maken. Het staat op de planning voor augustus. Zowel nieuwe inzichten als zaken die bevestigen dat je met de juiste zaken bezig bent komen aan de orde.

Een van die inzichten was KIEZEN. In het proces “terug naar de tekentafel” moest ik tot de conclusie komen dat ik de afgelopen jaren zoveel verschillende opdrachten heb gedaan, dat het helemaal niet meer duidelijk was waar je mij eigenlijk voor kon bellen. Zo’n beetje alles wat met marketing, klanten in de zakelijkdienstverlening te maken had. En aanverwante artikelen. Superleuk om te doen en altijd fijn om uit eindelijk “blije klanten” te hebben. Maar nu is het tijd te kiezen.

Waarom dan? Je had toch opdrachten? Klopt, maar dat ging soms moeizaam en chaotisch. Ik wilde graag dat het duidelijk werd waar mijn expertise ligt en dat ik ook weer ging doen waar ik goed in was. Makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn klanten kan ik hier heel goed mee helpen en zorgen dat hun marketing aanpak verbetert, maar voor je zelf is dat “a different cookie”.

In het kader van praktisch wat you preach dus maar eens in het verleden gedoken en op een rij gezegd welke opdrachten/klanten helemaal top waren. Zo kreeg ik goed inzicht. En kwam ik erachter dat ik op mijn best strategisch kan adviseren als de klant ook overtuigd is dat marketing en dus het denken vanuit zijn klanten ziet als serieus onderdeel van zijn bedrijfsvoering. Dat mijn meeste successen behaald zijn binnen opdrachten in de zakelijk dienstverlening. En dat ik graag met Brabantse ondernemers werk om hun denken vanuit klanten naar een volgend niveau te brengen. Om te groeien of te zorgen continuïteit.

Dat wil niet zeggen dat ik andere dingen helemaal niet meer doe, maar de verschillende marketingactiviteiten kan ik nu wel gericht inzet. Dat geeft rust en focus. En afgelopen week een heerlijk gevoeld met de juiste zaken bezig te zijn, in plaats van all over the place.

Ben jij daar ook klaar voor? Schroom niet. Mail gewoon je vraag of we plannen een sessie in. Kleine moeite en ik weet dat je het meteen wat oplevert.

Mogelijk vind je dit ook intressant

Marketing is net koken!

Marketing is net koken, hoe pak je jouw marketing aan?
Lees verder

Hoe doe jij dat dan? Deel 1

Hoe doe ik wat dan? Deze vraag kwam van collega ondernemer die ik sprak. De context was hoe het met Marketthings ging, klanten, opdrachten, netwerken ...
Lees verder

Klantenpiramide: Hoe werkt het?

Hoe werkt het dan precies die klantenpyramide. Zonder dat je het hele boek hoeft door te nemen lees je hier de praktsiche aanpak voor jou.  ...
Lees verder